انتقاد خیابانی از یک رویکرد ورزشکاران المپیکی ایران، بازتاب روشن داشت.

جواد خیابانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، غالبا عادت داریم جواد خیابانی را در حال وایرال شدن جملات عجیب و غریبش ببینیم اما او یک‌نیمه روشن هم دارد که گاهی آن را نشان می‌دهد. خب البته در این حجم وسیع از آنتن که در اختیار آقاجواد قرار گرفته و بین ساعت‌ها حرفی که او می‌زند، عجیب نیست که بالاخره بعضی سخنانش هم درست و منطقی از آب در بیاید و با واکنش مثبت مردم همراه شود! در هر صورت آخرین بار چنین اتفاقی به بهانه انتقاد او از رویکرد «منت گذاشتن» برخی ورزشکاران المپیکی ایران بر سر مردم رخ داد. خیابانی که در استودیوی شبکه ورزش نشسته بود، در بخشی از حرف‌هایش گفت: «مثلا از دست‌های پینه‌بسته خودشان عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند تا ناکامی را توجیه کنند. خب مگر کسی که طلا گرفته، دستش پینه نبسته و آسیب ندیده؟ اصلا مگر کارگر و باغبان و پاکبان ما همین شرایط را ندارند؟ شما با پول مالیات همین آدم‌ها راهی المپیک می‌شوید. حالا اگر ناکام هم شدید دیگر جای منت گذاشتن باقی نیست.»

حرف‌های مجری قدیمی تلویزیون ایران در این مورد درست به‌نظر می‌رسد. مخصوصا طی روزهای اول المپیک، چند ورزشکار ایرانی بعد از ناکامی در این مسابقات، بازی را بردند به این سمت که ما امکانات نداریم و همین نتیجه‌ای هم که به‌دست آوردیم خیلی خوب است و سایر قضایا. انصافا مردم ایران –حتی منتقدترین آنها- خیلی اوقات به بحث کمبود امکانات ورزشکاران ایرانی اذعان دارند و نتایج بچه‌های ما را با درنظر گرفتن همین مسئله تحلیل می‌کنند اما اولا گاهی نمایندگان کشورهای دیگر با امکانات کمتر هم از بچه‌های ما جلو می‌زنند که این واقعا قابل‌قبول نیست. بعد هم بهتر است دوستان ورزشکار دفاع از خود را به دیگران بسپارند، چرا که این مدل موضع گرفتن، شائبه منت گذاشتن بر سر مردم را به‌وجود می‌آورد. در نهایت هم وقتی وارد این فاز شدیم، مخاطب می‌تواند بگوید: «خب نمی‌رفتی المپیک؟ مگر ما گفتیم برو!؟» اینها قشنگ نیست.

کد خبر 871647
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    بفرمایید تاجیکستان چطور داره در المپیک مدال می گیره؟ ورزشکار 51 ساله تورک چطور مدال تیراندازی گرفت؟ دونده اوگاندا و یه جزیره و الی آخر. ما بیشتر توریست بردیم پاریس تا ورزشکار